Általános szerződési feltételek (ÁSZF)

Hatályos: 2016. október 01. napjától visszavonásig.

1. Érvényesség

Jelen Általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) az Evangélium365 Kiadó  Kft. tulajdonában lévő Könyvesbolt online áruházban (www.evangelium365.hu/konyvesbolt) (a továbbiakban: Szolgáltató)  kínált termékek megvásárlásával lép érvénybe a Szolgáltató és a Vásárló között. Jelen szabályzat lehetőséget nyújt a Szolgáltató termékei iránt érdeklődőknek (a továbbiakban: Vásárlók), hogy a kínálatában feltüntetett termékekből vásárolhassanak, illetve, amely termékek esetében a Szolgáltató lehetővé teszi, előrendelést adjanak le a megjelenés előtt álló termékekre.

2. A Könyvesbolt üzemeltetőjének adatai, illetve a vásárlással létrejövő szerződéses partner:

2.1. Szolgáltató neve: Evangélium365 Kiadó Kft.

2.2. Székhelye: 8865 Tótszentmárton, Rákóczi Ferenc utca 61.

2.3. Postai címe: 8865 Tótszentmárton, Rákóczi Ferenc utca 61.

2.4. A cégjegyzéket vezető törvényszék cégbírósága: Zalaegerszegi Törvényszék Cégbírósága

2.5. Cégjegyzékszáma: 20-09-075247

2.6. Adószáma: 25741498-2-20

2.6. Kereskedelmi nyilvántartást vezető önkormányzat: Tótszerdahelyi Közös Önkormányzati Hivatal

2.7. Kereskedelmi nyilvántartási száma: 1/2016.

2.8. Honlap címe: www.evangelium365.hu/konyvesbolt

2.9. E-mail címe: evangelium365@gmail.com

3. Általános rendelkezések

3.1. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, illetve a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól rendelkező 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet az irányadó.

3.2. Jelen ÁSZF nem mutat magatartási kódexre.

3.3. Jelen ÁSZF-fel létrejövő szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek.

3.4. A szerződés nyelve magyar.

4. A szerződéskötés korlátozásai

4.1. A Szolgáltató bankkártyás fizető rendszerhez kapcsolódó szolgáltatásait kizárólag 18. életévét betöltött személy használhatja.

4.2. Az online Könyvesboltban az online vásárlás során csak magyarországi szállítási címre van lehetőség terméket rendelni. Nem magyarországi szállítási cím esetén e-mailben vegye fel a kapcsolatot az Evangélium365 Kiadóval, vagy a jelen ÁSZF-ben megadott elérhetőségek egyikén.

4.3. A Szolgáltató online fizetési felületét a K&H Bank (a továbbiakban: Bank) biztosítja. A Bank VISA Classic, VISA Electron, Vpay, illetve MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro típusú kártyákat fogad el.

5. A regisztráció lehetősége – a Vásárló vásárlásaival kapcsolatos információk figyelemmel kísérése

5.1. Amennyiben a Vásárló a rendelési adatok megadása során hozzájárul adatainak tárolásához a „Felhasználó létrehozása” lehetőség megjelölésével, a megrendelést visszaigazoló e-mailben egy linket küldünk regisztrációja véglegesítéséhez, amelyre kattintva a Vásárló  egy erre a célra szolgáló külön oldalon megadhatja a belépéshez szükséges jelszavát.

5.2. E regisztrációt követően  a Vásárlók e-mail címük és jelszavuk megadásával követhetik nyomon aktuális megrendelésük állapotát a Szolgáltató weboldalán, a következő információkkal:

- visszaigazolás a megrendelési adatok megérkezéséről,

- visszaigazolás a megrendelés elfogadásáról,

- visszaigazolás a kifizetett összeg beérkezéséről,

- a csomagolás megkezdése,

- értesítés a csomag feladásáról.

5.3. A regisztrált Vásárlók saját azonosítójukkal és jelszavukkal belépve nyomon követhetik továbbá minden korábbi vásárlásukat is.

5.4. Amennyiben a Vásárló nem járul hozzá adatainak tárolásához, regisztráció nélkül is folytathatja a vásárlást, de ebben az esetben a Szolgáltató oldalán nem tudja saját megrendelésének folyamatát követni, illetve korábbi megrendeléseit megtekinteni.

6. A vásárlás menete, a szerződés létrejötte

6.1. A vásárlás menete sorrendben a következő lépésekben történik:

a. Termékek kiválasztása

b. Kosár véglegesítése

c. Megrendelés

d. Fizetés

e. Szállítás

6.2. Termékek kiválasztása

A Vásárló az online vásárlás során a megrendelni kívánt termék(ek)re kattintva megtekintheti annak részletes leírását. A termékek mellett feltüntetett árak az áfát tartalmazzák, és forintban értendőek.

A Vásárló megadhatja a megrendelni kívánt darabszámot, majd a kosárba helyezheti a terméke(ke)t. A darabszám később módosítható. Ezt követően újabb termékeket tud kiválasztani, illetve a kosárba helyezni. A kosár összegzése a jobb oldalon láthatóvá válik, valamint a szállítás várható díja, amely a termékek darabszáma és súlya alapján kerül kiszámításra.

6.3. Kosár véglegesítése

A kosár tartalma megtekinthető a weboldal jobb felső sarkában található kosár ikonra vagy a „Kosár megtekintése” gombra kattintva. Itt ellenőrizheti és módosíthatja a megvásárolni kívánt termékeket és azok darabszámát. Módosítás esetén kattintson a „Kosár frissítése” feliratra. Ha nem kíván további módosításokat végrehajtani, kattintson a „Tovább a megrendeléshez” gombra.

6.4. Megrendelés

A megrendelés lépései a következőek:

a) Adja meg nevét, e-mail címét és telefonszámát, valamit a pontos szállítási és számlázási címet.

b) A megadott e-mail címre fogja kapni a megrendelés visszaigazolásáról szóló üzenetet.

c) A megadott telefonszám a csomagfutár számára szükséges, hogy a sikeres kézbesítés érdekében szükség esetén felvehesse a címzettel a kapcsolatot. 

d) Válasszon a következő fizetési módok közül: online bankkártyás fizetés, előre utalás, utánvét.

e) A megrendelés az Általános szerződési feltételek elfogadásával lehetséges és a „Megrendelés” gomb megnyomásával történik.

6.5. Fizetés

A Szolgáltató termékeit a következő fizetési módokon lehet megvásárolni:

a) Online fizetés bankkártyával. E lehetőség választásakor a Vásárló átirányításra kerül a K&H Bank biztonságos, online fizetési rendszerébe, majd a bankkártya adatainak megadása és fizetés után visszairányításra kerül a Szolgáltató weboldalára. Sikeres fizetés esetén ennek tényéről, valamint a megrendelés elfogadásáról a Vásárló e-mail értesítést kap a Szolgáltatótól.

b) Fizetés előre utalással. A Vásárló e-mailben értesítést kap arról, hogy mely bankszámlára, mekkora összeget utaljon, és utaláskor milyen megrendelés azonosító kódszámot szükséges megadnia a közlemény vagy megjegyzés rovatban. Ezt követően saját online banki felületén, vagy bankfiókban intézheti a fizetést. Az összeg megérkezésekor történik megrendelésének elfogadása, erről újabb e-mail értesítést kap.

c) Fizetés utánvéttel: A Vásárló a honlapon véglegesíti megrendelését, annak elfogadásáról automatikus e-mail üzenetet kap. A megrendelt termékeket a kiszállításkor fizeti a szállítást végző csomagfutárnak. Az ilyen módon rendelt termékek átvétele csak fizetés ellenében lehetséges.

6.6. Szállítás

a) A Szolgáltatótól megvásárolható termékeket a Vásárló által megadott címre szállítjuk, szállítási díj ellenében. A szállítási díj számítása a termékek darabszáma és súlya alapján, illetve a fizetés módja szerint kerül meghatározásra. E szerint a következő díjak lehetségesek:

900 forint bankkártyás fizetés vagy előre utalás esetén: 1 kg-nál kevesebb összsúlyú termékcsomag esetén. Pl. 2 db Szívem első gondolata könyv, vagy 3 db gyerekkönyv.

1200 forint utánvét esetén: 1 kg-nál kevesebb összsúlyú termékcsomag esetén. Pl. 2 db Szívem első gondolata könyv, vagy 3 db gyerekkönyv.

1800 forint bankkártyás fizetés vagy előre utalás esetén: 1 kg-nál több összsúlyú termékcsomag esetén.

2100 forint utánvét esetén: 1 kg-nál több összsúlyú termékcsomag esetén.

0 forint: Nincs szállítási díj olyan esetekben, amikor a Szolgáltató kedvezményes jelleggel elengedi a szállítási díjat, és erről tájékoztatja a Vásárlót, a kedvezmény igénybe vételének feltételeivel együtt.

b) Amennyiben a megrendelt termékek raktárkészleten vannak, azok feladása (átadása a Könyvesbolt szerződött csomagszállító cégének vagy a Magyar Postának) a megrendeléstől számítva 14 munkanapon belül történik. Rövidebb határidőn belüli küldés telefonon vagy e-mailben kérhető, de többletköltséggel jár a Vásárló számára.

c) A csomagszállító cég 3 munkanapos szállítási határidővel kézbesíti a csomagot a Vásárlónak. A csomagszállító cég a Vásárlónak előzetesen e-mail értesítést küld a csomag várható érkezéséről, valamint utánvét esetén a fizetendő összegről.

d) A címzett az áru átvételét a csomagszállító levél, illetve Tértivevény aláírásával köteles igazolni.

e) Nem magyarországi szállítási cím megadása esetén a Szolgáltató azt tudja vállalni, hogy a megrendelt termékek kifizetését követően mielőbb, de legkésőbb 14 munkanapon belül feladja a küldeményt, de a megérkezés idejére vonatkozóan nem tud felelősséget vállalni.

f) Felhívjuk a Vásárlók figyelmét, hogy a szerződés a megrendelési adatok elfogadását visszaigazoló e-mail elküldésétől lép életbe.

7. A bankkártyás fizetés feltételei és menete

7.1. A bankkártyás fizetés révén a Vásárlók kényelmesen és biztonságosan vásárolhatnak az Evangélium365 Kiadó kiadványaiból. A fizetés a K&H Bank szerverén végbemenő, magas biztonsági szintű, titkosítással lebonyolított tranzakcióval történik a Vásárló bankkártyája adatainak megadásával. Ennek lépései a következőek:

a) A kiválasztott kiadvány megrendelése során a Vásárló a fizetési mód kiválasztásánál a „Fizetés bankkártyával” feliratra kattint.

b) Az oldal átirányítja a K&H Bank biztonságos fizetési szerverére.

c) A Vásárló megadja bankkártyájának adatait: a kártya elülső oldalán található számát, a lejárat idejét, illetve a hátoldalon lévő három számjegyű biztonsági kódot, és ellenőrzi a fizetendő összeget.

d) A Vásárló ellenőrzi a megadott kártyaadatokat. A „Fizetés” gomb megnyomásával elküldi a tranzakció adatait a Bank felé. A „Fizetés” vagy „Mégsem” gomb megnyomására 25 perc áll rendelkezésre.

e) A fizetést követően a Bank automatikusan visszairányítja a Vásárlót a Könyvesbolt weboldalára, az így megjelenő oldalon a Vásárló értesítést kap a tranzakció sikerességéről, illetve sikertelenségéről, továbbá a Vásárló automatikusan e-mail értesítést is kap a Könyvesbolttól. 

7.2. A K&H Bank a VISA Classic, VISA Electron, Vpay, illetve MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro típusu kártyákat fogadja el.

7.3. A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogadja el a Bank, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi. A Vásárló a kártyáját kibocsátò banknál érdeklődhet arról, hogy kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó fizetéshez, illetve vásárláshoz.

7.4. A K&H Bank a sikeres fizetést/vásárlást követően a tranzakcióról engedélyezési számot bocsát ki, amelyet érdemes felírni vagy az egész oldalt kinyomtatni. Sikertelen tranzakció esetén a K&H Bank hibaüzenetben közli a hiba okát.

8. Az előrendelés menete

8.1. Amennyiben egy termék nincs raktárkészleten, de a közeljövőben várható annak megjelenése, előrendelés adható le a termékre. Az ilyen termékek „Előrendelhető” felirattal vannak megjelölve és a várható megjelenés dátuma is fel van tüntetve.

8.2. Előrendelés esetén a megrendelés folyamata (termék kiválasztása, kosár véglegesítése, megrendelés, fizetés) ugyanúgy történik, mint más termékeknél, de a szállítás csak a megjelenést követően történik.

8.3. Amennyiben a Vásárló raktárkészleten lévő és előrendelhető termékeket is rendel, a következő választási lehetősége van:

a) Két különböző időpontra kéri a megrendelt termékek kiszállítását: kéri a raktárkészleten lévő termékek kiszámlázását és kiszállítását, az előrendelt terméket pedig külön, a megjelenést követően kéri kiszállítani. Felhívjuk a vásárlók figyelmét, hogy a kétszeri szállítás kétszeri szállítási díj felszámítását vonja maga után. Ez alól kivételt képez, ha valamilyen kedvezményt hirdet meg a Szállító az érintett termékek kiszállítási díjára vonatkozóan. Amennyiben a Vásárló ezt a lehetőséget választja, jelölje be a „Külön szállítást kérek az előrendelt termékre” opciót.

b) Egy időpontban kéri a megrendelt termékek kiszállítását: a megrendelés pillanatában raktáron lévő termékek is az előrendelt termékek megjelenését követően, az előrendelt termékkel közös csomagban kerülnek kiszállításra. Ez esetben egyszeri szállítási díj kerül felszámításra. Amennyiben a Vásárló ezt a lehetőséget választja, jelölje be a „Együtt kérem a termékeket kiszállítani” opciót.

9. Elállás, felmondás

9.1. A Vásárló 14 napon belül jogosult indoklás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, a Vásárló jogosult 14 napon belül indoklás nélkül felmondani a szerződést.

Több termék vagy tétel  esetén az utolsó termék vagy tétel szolgáltatásától számított 14 napon belül lehetséges a szerződéstől való elállás, vagy annak felmondása.

A Vásárló elállási jogát a szerződés kötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

9.2. Ha a Vásárló elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni, például postán, elektronikus úton küldött levél útján. Postai cím: 8865 Tótszentmárton, Rákóczi Ferenc utca 61. E-mail cím: evangelium365@gmail.com. Ebből a célból a Vásárló felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozatmintát is.

A Vásárló határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a 14 napos határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

9.3. A Vásárló köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak vagy a Szolgáltató által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Vásárló a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

9.4. Az áru visszaküldésének díja a Vásárlót terheli.

9.5. A Vásárló felel a szerződéstől való elállás során visszaküldött áru állapotában bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból ered.

9.6. A Szolgáltató a Vásárló nyilatkozatának kézhezvételétől számítva haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül téríti vissza a Vásárló által teljesített ellenszolgáltatásokat, beleértve a termék szállítási költségeit is. Amennyiben a Vásárló a szokásos szállítási módoktól eltért szolgáltatást vett igénybe, úgy csak a Szolgáltató által, a Vásárlók számára szokásosan felajánlott legalacsonyabb szállítási díjat téríti. Amennyiben a Vásárló az általa igénybe vett kedvezmény miatt nem volt kötelezett szállítási díj térítésére, a visszatérített összeg sem tartalmaz szállítási díjat. A visszatérítés a Vásárló által alkalmazott fizetési módon történik, kivéve, ha a Vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli.

9.7. A Szolgáltató élhet a visszatérítendő összeg visszatartási jogával mindaddig, amíg a Vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.

10. Kellékszavatosság

10.1. Amennyiben a Vásárló által megvásárolt terméknek rejtett hibája van, tehát olyan hibával rendelkezik a termék, amelynek oka a vásárlás pillanatában már fennállt, csak nem volt felismerhető, a Vásárló a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szabályai szerint.

10.2. A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a következő kellékszavatossági igényekkel élhet: A Vásárló kérheti a termék kijavítását vagy kicserélést, kivéve, ha annak teljesítése lehetetlen, vagy a Szolgáltató számára aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől is elállhat, ha a kijavítást vagy kicserélést a Szolgáltató nem vállalta, nem tudta elvégezni, vagy ha a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Az érdekmúlás érdemi bizonyítása a Vásárló kötelessége. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Választott kellékszavatossági jogáról a Vásárló egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

10.3. A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. A szerződés létrejöttétől számított 2 éves elévülési határidőn túl szavatossági igényét már nem érvényesítheti a Vásárló.

10.4. A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének feltétele, hogy a Vásárló közölje a Szolgáltatóval a hibát, illetve, hogy bemutassa a számla eredetijét vagy annak másolatát. A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

11. Termékszavatosság

11.1. Kellékszavatosság helyett a Vásárló a Szolgáltatóval szemben termékszavatossági igényt is érvényesíthet. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a Szolgáltató által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

11.2. Termékszavatosság esetén a Vásárló kizárólag a hibás termék kicserélését (kijavítását) igényelheti. A termék hibáját a Vásárlónak kell bizonyítania.

11.3. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet a Vásárló. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti.

11.4. A Szolgáltató megtesz mindent azért, hogy az oldalain megjelenő adatok (termékek ára, elérhetősége, leírása stb.) a lehető legpontosabbak legyenek. A nyilvánvalóan téves, rendszerhibából származó 0 vagy 1 Ft-os ár nem minősül ajánlattételre való felhívásnak. Kivételt képeznek ez alól az akciók keretében meghirdetett termékek. A termékek mellett feltüntetett képek illusztrációk, minden esetben a termékleírás tartalmazza a termék jellemzőit. Az esetlegesen előforduló hibákért a Szolgáltató felelősségére a 45/2014. (II. 26.) kormányrendeletben és a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben rögzített rendelkezések irányadóak.

12. Egyéb rendelkezések

12.1. A fogyasztói panaszügyintézés írásban a Szolgáltató elérhetőségi címén (8865 Tótszentmárton, Rákóczi Ferenc utca 61.), e-mailben (evangelium365@gmail.com) történik.

12.2. A Szolgáltatóval szemben felmerülő vitás ügyek (fogyasztói jogvita) egyszerű, gyors, bíróságon kívüli rendezése céljából békéltető testület eljárását kezdeményezhető a Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testületnél: Zala Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület, címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi S. utca 24.

 

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

Címzett: ……………………………

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi termé(ek) adásvételére és/vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja / átvétel időpontja: …………………………

A vásárló neve: ………………………

A vásárló címe: ………………………

A vásárló aláírása: ………………………

Kelt:…………………………

 

 

Általános szerződési feltételek letöltése PDF formátumban